Into Green, online platform, offline events 2016-10-14T14:12:37+00:00

Project Description

Waarom is Into Green er?

Into Green is een online magazine gericht op professionals zoals architecten, Facility- en HR-managers, duurzaamheidsspecialisten en organisaties in de zorg en het onderwijs. Het vertelt de boodschap dat binnengroen gezond en gelukkig maakt.
Gezond, omdat steeds meer onderzoek aantoont dat planten niet alleen CO2 omzetten naar zuurstof, maar ook de lucht zuiveren van Vluchtige Organische Stoffen (VOS). In onze moderne supergoed geïsoleerde huizen, kantoren, scholen en zorginstellingen vol spaanplaat, laminaat, keukenrol en veel te veel plastic worden we, zo blijkt, namellijk veel te veel blootgesteld aan die stoffen en we brengen steeds meer, vaak wel 90% van onze tijd binnen door.
Gelukkig, omdat ander onderzoek steeds overtuigender laat zien dat als je mensen omringt met natuurlijke materialen, en zicht geeft op groen, en gebouwen ontwikkelt in het groen dat mensen alleen al door het verblijf in een natuurlijke omgeving minder vaak ziek zijn, sneller genezen en beter presteren.

Wie is de afzender?

Into Green is opgericht door twee brancheverenigingen uit de groene sector, De interieurbeplanters (VHG) en de handelaren in bloemen en planten (VGB). Inmiddels heeft de internationale organisatie voor interieurbeplanters EILO zich hierbij aangesloten.

Wat doet Into Green?

Into Green verspreidt, versterkt en onderbouwt bovenstaande boodschap nu drie jaar en inmiddels in vier talen. Dit doet het platform online door middel van het publiceren van onderzoeks- en inspiratie artikelen, een actieve aanwezigheid op Twitter en Facebook (en een beetje op Linkedin, Slideshare en Pinterest), het periodiek sturen van nieuwsbrieven en het ontwikkelen van infographics. Offline worden er kennissesies georganiseerd en eens per jaar een grotere bijeenkomst.
Bekijk intogreen.nl

Alberthe Papma


Manon Velthuis


Marc Custers


Marieke Karssen

Leave A Comment